AAA
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Sokółkach

"Co może taki mały człowiek, a czego robić nie powinien,
dowiemy się z twych mądrych książek, o których pamięć nie przeminie."

Witamy na stronie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Sokółkach!::W naszej szkole przez cały rok szkolny zbieramy makulaturę, nakrętki oraz zużyte baterie.

17 maja 2019 21:33 | Aktualności

Wycieczka klas piątych do Trójmiasta i na Kaszuby

W czwartek 9 maja 2019r. klasy piąte wraz z wychowawcami - p. Sławomirem Spławskim i p. Zbigniewem Rachubińskim oraz z p. Renatą Działak wyruszyły na dwudniową wycieczkę do Trójmiasta i na Kaszuby.

Po dojechaniu do Gdańska spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po gdańskiej starówce. Spacerowaliśmy ulicą Długi Targ, oglądając urocze kamienice, widzieliśmy Fontannę Neptuna oraz Ratusz Głównego Miasta Gdańska. Zwiedzaliśmy też Bazylikę Mariacką - udało nam się trafić w samo południe, dzięki czemu mogliśmy zaobserwować jak Adam i Ewa wydzwaniają godziny na zegarze astronomicznym. Następnie rejsem udaliśmy się na Westerplatte, gdzie mogliśmy poznać tragiczną historię rozpoczęcia II wojny światowej i bohaterskiej walki naszych żołnierzy.

Po wyjeździe z Gdańska udaliśmy się do Sopotu, gdzie spacerowaliśmy słynnym monciakiem oraz po sopockim molo. Następnie przejechaliśmy do Jastrzębiej Góry gdzie nocowaliśmy.

Drugiego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Gdynię oraz słynne Molo Południowe, gdzie mogliśmy zobaczyć niszczyciel ORP Błyskawica z czasów drugiej wojny światowej oraz żaglowiec "Dar Pomorza". Następnie udaliśmy się do wsi Szymbark, gdzie odwiedziliśmy Centrum Edukacji i Promocji Regionu (CEPR). Dowiedzieliśmy się tam wiele o kaszubskiej kulturze, zobaczyliśmy najdłuższą deskę na świecie i mieliśmy okazje zaobserwować jakie figle płata nam błędnik w domu "do góry nogami". Wizyta w centrum to jednak nie tylko wesoła zabawa. Dowiedzieliśmy się tam także o tragicznych losach polaków zesłanych na Syberię. Pan przewodnik w bardzo poruszający sposób opowiedział nam o tej wielkiej tragedii. Wszyscy byliśmy wstrząśnięci tym, co spotkało naszych rodaków.

Na koniec wycieczki Ola Kurzawa zagrała nam piękny koncert na największym fortepianie świata, który także znajduje się w centrum, a wieczorem wszyscy zmęczeni dniem pełnym wrażeń, ale bardzo zadowoleni ze wspólnego wyjazdu, wróciliśmy do domów.